kolmapäev, 26. juuni 2019

Märtsi ja aprilli tegevused // März und April Aktivitäten

Heyy!! // Hallo!!
(Scrollen Sie für den deutschen Teil nach unten)

Jaaajaa ma tean, et ma olen arusaadavalt nende asjade kirjutamisega hiljaks jäänud. Aga nagu ma vähemalt ühes oma eelmises blogipostituses juba öelnud olen. “Parem hilja, kui mitte kunagi!”. Niiet pole hullu midagi.
Selles postituses räägin vaid sellest, mida ma oma vahetusaastal märtsis ja aprillis tegin – käisin Codyga Münsteris, mängisin vahetusperega sulgpalli, tennist ja bowlingut, käisin Matthiasega jalgpallimängul, ja üllatus üllatus …, ka Martin käis mul külas. Kes veel ei tea, siis Martiniga purjetasin ma Eestis päris mitu aastat meeskonnana. Lisaks olen teda ja tema peret väga väiksest peale juba tundnud.
Aga mis siis ikka, hakkame Münsteri külastusega pihta.

MÜNSTER

Nagu ma juba mainisin külastasin ma Codyga linna nimega Münster. Me ei onud üksteist juba päris pikka aega näinud ja selletõttu otsustasime, et kuskil kokku saada oleks imeline mõte. Väikest eeltööd tehes jäigi silm peale Münsterile. Aga miks me ikkagi just selle linna välja valisime? Aga just sellepärast, et me kumbki seal veel varem käinud ei olnud ning see asub ka meie mõlema kodulinnast sama kaugel. Nagu te juba teate elan mina Aachenis, Cody aga Hamburgi lähedal. Münsterisse sõitsime me mõlemad rongiga. Kui ma seda nüüd õigesti mäletan, võttis mul sinnajõudmiseks nii umbes 3 tundi aega. Niisiis saimegi seal kokku ja vaatasime koos linna üle. Kõndisime niisama ringi ja veetsime koos mõnusalt aega. Kuna tema tavaliselt Ameerikas elab ja mina Eestis ning me üksteist võibolla enam kunagi ei näe, siis olime otsustanud oma organisatsiooniväliselt kokku saada. Täiesti võimatu üksteisega edaspidi kokkusaada muidugi ei ole, kuid samas on see kindlasti vägagi kallis ja suhteliselt aeganõudav.


SULGPALLI MÄNGIMINE

Märtsis käisin ma oma hostperega kõik koos sulgpalli mängimas. Kaasa olid tulnud ka Matthias ja Philippi tüdruk. Mina ei olnud sulgpalli varem professionaalselt mänginud, vaid oma tagaaias. Kuid kuna ma juba varem pikalt tennist olen mänginud, siis ei olnud see minu jaoks üldse keeruline. See, kui väsitav sulgpalli mängimine tegelikult olla võib, üllatas mind väga. Sulpalliplats on küll väiksem kui tenniseplats, kuid selleipoolest tuleb seal olla rohkem ja kiiremini joosta. Sellele lisaks on ka pall kiirem. 
Kuna minu hostisa noorena väga heal tasemel ja professionaalselt sulpalli mängis, siis sain ma tema vastu mängides paljudki õppida. Vahelduseks sulgpalli mängimine oli väga lõbus ja mõnus vaheldus! :))

BOWLING

Sellest järgmisel nädalavahetusel käisime veel kõikkoos bowlingut mängimas. Seekord kogu hostperega, Miriami, Jasmini ja Sandroga. Fun fact! Mina võitsin esimese mängu ;) ja see rõõmustas mind väga. Ma ei olnud juba pikka aega (10 kuud) bowlingut mänginud ning seetõttu arvasin, et enam see mul küll nii hästi välja ei tule. Õnneks olid mu oskused ikka veel samal tasemel kui varem – mitte nii head, aga ka mitten ii halvad :D


MATTHIASEGA JALGAPALLI VAATAMAS

Aprilli alguses käisin ma oma poisi Matthiasega <3, tema õe Luisaga ja tema poisiga jalgpallimängul. Kuna neil kahel üks kaart üle otsustasime me Matthiasega kaasa minna. Ühe kaardi pidime me muidugi veel juurde ostma, aga see polnud suureks probleemiks. Sellel päeval nägin ma esimest korda omaenda silmadega tõelist saksa jalgpallimängu. Mäng oli jalgpalli kohta suhteliselt rahulik ja seis jäi vaid 1-1. Tegelikult olen Eestis ka korra sõpradega mängul käinud, kuid see erineb peaaegu täielikult sellest, mis Saksamaa jalgpalli staadionil toimub. Pealtvaatajad vaatavad innukalt kaasa ja elavad igal võimalikult võimalusel oma meeskonnale elavalt kaasa. Näha on ka inimesi, keda Ultrateks kutsutakse. Nemad on need kõige ekstreemsemalt käituvad fännid. Nad elavad oma meeskonnale akustiliselt trummide ja jalgpallilauludega pidevalt kaasa. Mõnikord korraldavad nad ka värvilisi etteasteid ja jagavad eelnevalt kõik materjalid fännide vahel välja. Nende megafännide kõrval seismine oli uskumatu kogemus.


KÜLASTUS EESTIS

Minu üllatuseks otsustas mu kunagine purjetamispartner Martin mind Aachenisse külastama tulla. Kuna ta praegu õpib Hollandis, siis oli tal väga lihtne minu juurde rongiga sõita. Näitasin talle oma elu Saksamaal ja oma linna Aachenit. Martiniga rääkisin ma peaaegu ainult eesti keeles, kuid kuna ma terve õhtu jooksul kolme keelt vahetama pidin, hakkasid mul kõik sõnad sassi minema. Alguses ei tulnudki mul ühtegi sõna suust välja, kuid pärast läks olukord juba paremaks. Käisime veel Martini ja Matthiasega väljas söömas. See tegi mind väga õnnelikuks, et Martin mind külastada viitsis. Ma tahaks kindlasti ka mingil hetkel talle Hollandisse külla minna. Suured tänud sulle Martin, et külas käisid!

TENNISE MÄNGIMINE

Ka tennist jõudsin ma ühe korra oma hostisa ja Matthiasega mängimas käia. Matthiasega olime me tegelikult juba veebruaris korra koos mänginud, niiet meie jaoks oli see juba teine kord. Mõlemal korral võitsin ma mõlemad mängud :)). Kuna ma terve aasta kaks korda nädalas tennis mängimas olin käinud, olin ma oma võitude üle väga õnnelik. Minu hostisa seeest on oma elus vaid paar korda tennist mänginud. See, et ta nii hästi mulle vastu sai, on sellepärast, et ta ka nii hästi sulgpalli mängida oskab. Meievaheline mäng ei olnud minu jaoks sugugi kerge, hoopis väsitav ja proovilepanev. Kindlasti ei olnud see kerge. Aga mulle väga meeldis, ja läheksin teinegi kordki nendega tennis mängima!

Kui oled lugemas eestikeelset osa, siis ära unusta saksakeelses osas olevatele piltidele ka pilku peale visata 😉


// DEUTSCH //

Ja ja, ich weiss, dass ich damit sehr spät bin, aber über ein Paar Aktivitäten muss ich auf jeden Fall noch schreiben. Dieser Blog-Eintrag ist nur darüber, was ich dieses Jahr im März und April gemacht habe. Ich war mit Cody in Münster, mit meiner Gastfamilie Badminton, Tennis und Bowling spielen, mit Matthias Fussball gucken und ein Freund von mir Martin aus Estland  hat mich hier in Aachen besucht. Zur Info, ich habe mit Martin in Estland für ein paar Jahre als Mannschaft zusammen gesegelt. Dazu kenne ich ihn und seine Familie schon sehr lange.
Aber ich fange jetzt mit Münster an. 

MÜNSTER

So wie ich es schon gesagt habe, habe ich mich mit Cody in Münster getroffen. Wir haben uns für eine sehr lange Zeit nicht gesehen und deswegen haben wir uns entschieden die Stadt Münster zusammen zu besuchen. Aber warum denn genau diese Stadt? Diese Stadt haben wir ausgewählt, weil wir beide noch nie da waren und es für uns beide nicht zu weit weg von unseren Städten liegt. Wie ihr schon wisst, wohne ich in Aachen, aber Cody in Hamburg. Nach Münster sind wir beide mit den Zug gefahren. Wenn ich mich richtig erinnere, hat es für mich ca. 3 Stunden gedauert dahin zu kommen. Wir haben uns da getroffen und einfach die Stadt angeschaut. Wir sind durch der Stadt gelaufen, haben bei KFC gegessen und einfach zusammen Zeit genossen. Wir haben uns entschieden uns ausserhalb unsere Organisatsionstreffen zu treffen, weil er normalerweise in den USA wohnt und ich in Estland wohne. Deswegen werden wir uns vielleicht nie wieder in unserem Leben sehen. Unmöglich ist es auf jeden Fall nicht, aber bestimmt sehr teuer und ziemlich schweirig.


BADMINTON SPIELEN

In März war ich mit meiner Gastfamilie Badminton spielen. Dabei waren auch Matthias und die Freundin von Philipp. Ich habe zuvor nur in meinem Garten Badminton gespielt. Weil ich gut genug Tennis spielen kann, war es für mich nicht so schwierig. Aber eine Sache, die mich sehr überrascht hat, war wie anstrengend Badminton eigentlich sein kann. Der Platz ist viel kleiner als in Tennis, aber trotzdem muss man mehr und auch schneller laufen. Dazu ist der Ball auch schneller.
Meine Gastvater ist auch sehr gut in Badminton spielen, weil er das früher sehr viel gespielt hat. Dieses Mal, als wir zusammen gespielt haben, habe ich von ihm ziemlich viel gelernt. Es hat auch sehr viel Spaß gemacht!

BOWLING

Am nächsten Wochenende haben wir alle zusammen Bowling gespielt. Dieses Mal mit der ganzen Gastfamilie, Miriam, Jasmin und Sandro. Ich habe das Spiel gewonnen!! Und das hat mich sehr viel gefreut :)) Ich hatte Bowling  10 Monaten lang nicht gespielt und deswegen habe ich auch gedacht, dass ich nicht mehr so gut spielen kann. Zum Glück war mein Können immer noch auf dem gleichen Stand, wie zuvor in Estland. Also nicht so gut aber auch nicht so schlecht :D


FUSSBALL MIT MATTHIAS

Anfang April war ich mit meinem Freund Matthias <3, seiner Schwester Luisa und ihrem Freund Fussball gucken. Weil sie eine Platzkarte zu viel hatten, konnten wir, ich und Matthias, mitfahren. Eine Karte sollten wir noch kaufen, aber das war kein Problem. Am diesen Tag habe ich das erste mal mit meinen eigenen Augen ein echtes deutsches 1.Liga-Fussballspiel angeschaut. Das Spiel war entspannt und ist 1-1 ausgegangen. Ich war schonmal in Estland bei einem Fussballspiel, aber dort haben alle ruhig mitgeguckt. Hier in Deutschland ist es sehr anderes. Die Zuschauer regen sich schnell auf und schreien mit. Es gibt da auch Leute, die ein bisschen ruhiger bleiben. Aber dieses Mal habe ich in der Nähe von Ultras gestanden. Ultras, nennt man die Leute , die fanatische Fussballfans sind. Sie unterstützen ihren Verein akustisch mit der Hilfe eines Megafons, Trommeln und eigene Fussballlieder. Machmal organisieren die Ultras farbige Choreographien und verteilen die Materialien an die Fans aus. Neben diesen Leuten zu stehen war eine unglaubliche Erfahrung.


BESUCH VON ESTLAND

Zur meiner Überaschung hat mich auch ein Freund von mir Martin in Aachen besucht. Er studiert jetzt in den Niederlanden, deswegen konnte er sehr einfach mit den Zug zu mir fahren. Ich habe ihn meine Leben hier in Deutschland gezeigt und alles erzählt. Mit ihm habe ich fast nur estnisch gesprochen, aber weil ich dann Englisch, Deutsch und Estnisch gleichzeitig gesprochen habe, war es für mich nicht so einfach. Am Anfang sind fast keine Wörter aus meinem Mund rausgekommen. Das war sehr komisch :D Ich und Martin waren auch essen und sind durch der Stadt gelaufen. Beim allem war auch Matthias dabei. Ich bin sehr froh, dass Martin Lust hatte mich zu besuchen. Ich möchte gerne irgendwann ihn auch in den Niederlanden besuchen. Viel Dank Martin, dass du gekommen bist!


TENNIS SPIELEN

Tennis habe ich jetzt auch einmal mit meinem Gastvater und Matthias gespielt. Mit Matthias war es eigentlich schon das zweite Mal. Wir hatten das auch schon in Februar gemacht. Aber als wir alle zusammen Tennis gespielt haben, habe ich beide Spiele gewonnen :)) Das hat mich gefreut, weil ich das ganze Jahr in Deutschland zweimal in der Woche Tennis gespielt habe. Eigentlich hat mein Gastvater nur ein paar Mal in seinem Leben Tennis gespielt, aber weil er früher profesionell Badminton gespielt hat, war er auch beim Tennis spielen sehr gut. Das Spiel war obwohl ich mehr trainiert habe als er, ziemlich anstrengend und herausfordent für mich. Einfach war es auf jeden Fall nicht. Aber es hat sehr viel Spass gemacht :))

//

Kui küsimusi tekib, siis võib julgelt kommentaaridesse jätta 😊 // Hier unten könnt ihr Kommentare schreiben oder Fragen stellen 😊



Tschüss! // Bye!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar