pühapäev, 9. juuni 2019

Suusareis + vanaaastaõhtu // 🎉🎿 // Ski Urlaub + Silvester

Heyy!! // Hallo!!
(Scrollen Sie für den deutschen Teil nach unten)


REIS AUSTRIASSE + VANAAASTAÕHTU

2018. aasta saatsin ma oma hostperega ära Austrias, Dornbirnis. Olime jällegi terve hostperega reisile sõitnud, seekord suusatama. Kaasas olid ka hostvendade tüdrukud, hostvanaisa ja peresõber Matthias, keda mu hostpere on tundnud juba väikesest peale. Austrias veetsime me kokku 7 päeva, 29. detsembrist 4. jaanuarini. Ilm oli enam vähem kena, vahepeal sadas orus vihma ja oli pilvine, kuid mägedes oli lund paksult. Ööbimine oli meil kinni pandud hotellis nimega Four Points by Sheraton – Panoramahaus Dornbirn.

Esimesel päeval veetsime ligi 8 tundi autoga sihtkohta sõites. Kohale jõudes polnud meil oma tube veel võimalik kätte saada ja seetõttu sõime natuke kõrvalasuvas ostukeskuses. Otsustasime hiina restorani kasuks. Tagasi hotelli minnes olid toad vabanenud ning saime end mõnusalt sisse seada. Õhtul käisime perega linna uudistamas ja sõime õhtust itaalia restoranis. Kuna see koht meile väga hea mulje jättis, otsustasime ka vanaaastaõhtuks laua kinni panna.



Teise päeva hommikul ärkasime juba varakult, et kiirelt suusatama jõuda. Tee suusaradadeni oli suhteliselt pikk, niiet pidime sinna autoga sõitma. Päris kohe me siiski mäele ei saanud, kuna vaja oli osta veel mäepiletid ja mulle laenutada suusad ja suusasaapad. Teistel kõigil oli varustus juba kodust kaasa võetud. Enne suusareisi palusin ma veel oma emal endale Eestist vähemalt kiiver saata, kuna enda omaga on ikkagi parem kasutada, kui laenutada. Kahjuks see õigel ajal kohale ei jõudnudki. Järelikult pidime ka selle muretsema. Veetsime terve päeva suusatades. Oh, kuidas ma seda igatsenud olin... Üks kord aastas suusatada jääb mulle ikka väheks. Samal päeval jõudsime veel kõik koos hotelli spaas ujumas käia ning õhtupoole sõime tüüpilises saksa restoranis nimega Rotes Haus. Toit maitses imeliselt!

Kolmandal päeval, kui oli samuti ka 2018.aasta vanaaastaõhtu, otsustasime me lumetormi ja liigse tuule pärast suusatama mitte minna. Selle asemel sõitsime meile natuke lähemal asuvate suusaradade juurde ja matkasime metsas. Sellel päeval me oma tegelikku sihtkohta ei jõudnudki, kuna osad meist väga väsinud olid. Kuna rada ainult ülesmäge läks, siis ma ise ka peaaegu et ei jaksanud. Kuid kuna viimasel päeval selle aastal alla anda ei tahtnud, pidasin vapralt esimeste sportlikega sammu. Õhtupoole sõime selles samas itaalia restoranis, kuhu me esimesel õhtul laua kinni pannud olime, õhtust ja edasi seadsime sammud tagasi hotellis poole, kus meil uut aastat vastu võtta plaanis oli. Hotellitoas tegime isegi kogu grupiga mu vanematele Eestist telefonikõne ja soovisime üksteisele uue aasta puhul õnne. Kuna meil siin kell üks tund taga on, siis olid mu vanemad uue aasta juba vastu võtnud. 15minutit enne Austria uut aastat läksime me hotelli kõige kõrgemale korrusele, kus uusaasta pidu aset leidis. Sealt avanes imeline vaade tervele linnale. Kui kell 00.00 lõi seisime me kõik koos õues, kallistasime, soovisime õnne ja nautisime ilutulestikku. Oli väga südantsoojendav :)



2019 aastat soovisime me sportlikult alustada ja seetõttu läksimegi me kohe varahommikul suusatama. Seekord sõitsime veidi kaugematele suusaradadele, kui varem käinud olime. Terve ülejäänud päeva olin ma aga nii väsinud, et veetsin terve aja voodis magades.

Viiendal päeval võtsime uuesti ette sama retke, mis meil reisi alguses pooleli oli jäänud. Seekord pidasime ikkagi ka lõpuni vastu. Kaasas olid mina, hostisa, Matthias, üks hostvend ja tema tüdruk. Sihtkohaks olime valinud väikese suusahüti, kus hamba alla ühte ja teist pakuti. Tee oli pikk ja kurnav, kuid kogu kogemus ja ilus loodus olid seda pingutust kindlasti väärt. Lisaks saime me proovida imemaitsvat glögi ning kohalikku suppi. Õhtust sõime me jällegi restoranis Rotes Haus.

Eelviimasel päeval oli meil veel viimane võimalus suusatada ja seda me ka tegime. Sellel päeval suutis mu hostvend Philipp oma kinda kuhugile keset mäge ära kaotada, niiet seda sai ka veel päris pikalt otsitud. Hotelli tagasi jõudes käisime veel kõik koos viimast korda spaas ja ka saunas. Õhtust sõime me meie hotellist natuke kaugemal asuvas hiina buffee restoranis.

Ja nii oligi kätte jõudnud päev tagasi koju Aachenisse sõita. Sõit kestis muidugi sama kaua kui Dornbirni sõites, kuid tundus palju lühem. Jõudsime koju, pakkisin asjad kohe lahti ja nii see reis selja taga oligi. Ma olin väga õnnelik, et me selle reisi kogu hostperega ette võtsime. Suured tänud teile! :) :) 



MAASTRICHT

21.jaanuaril käisin ma oma hostemaga Maastrichtis, Hollandis. Tahtsime niisama mõnusalt aega veeta ja see linn sobis ideaalselt. Hommikust me kodus ei söönud, vaid otsustasime kohapealt midagi leida. Sõime sellist suhteliselt tavaliselt saksa hommikusööki ja sealt edasi vaatasime me linnas ringi, käisime šoppamas jne. Mina sain endale uued punakad talvesaapad. Kahjuks ma neid siin Saksamaal kanda polegi jõudnud, kuna peale seda nädalavahetust läks siin ekstreemselt soojaks. Lõuna paiku olime ringi kõndimisest juba suhteliselt väsinud, niisiis istusimegi kohvikusse maha. Jõime kohvi ja sõime hollandipäraseid snäkke – juustukuubikud, lihapallid ja singirullid sinepi ja veel ühe teise kastmega. See täitis megalt kõhtu, niiet õhtupoole polnudki enam vaja midagi süüa.
Maastricht on mega kena linn ja sinna tahaksin ma kunagi ka suvel tagasi minna.

KÖLN

Veebruari keskel sain ma kokku teise Eesti vahetusõpilase Lisethega Kölnis. Valisime kohtumiseks just selle linna, kuna Lisethe seal veel käinud ei olnud ning ning see oli meie mõlema linnast sama kaugel. Mina istusin juba 9 paiku rongi peale. Kohale jõudes oli rõõm üllatavalt suur. Nii tore oli üle 6 kuu uuesti eestlast näha. Eesti keele rääkimine oli aga täiesti teine teema. Alguses ei saanud sõnaotses mõttes ühtegi sõna suust välja. Päeva peale hakkasid oskused küll väikselt tagasi tulema, kuid mitte päris 100%-liselt. Külastasime Lisethega Kölni katedraali, palju muid teisi kirikuid ja vaatamisväärsusi, käisime šoppamas ja nautisime niisama ilma. Nii nagu ikka alati sõime me lõunaks McDonalds´it. Eestisse tagasi tulles pean ma kohe kindlasti paremini toituma hakkama, muidu läheb asi ikka päris käest ära. Veetsime Kölnis terve päeva ning õhtul umbes 7 paiku istusin uuesti rongile suunaga Aacheni poole.

Kui oled lugemas eestikeelset osa, siis ära unusta saksakeelses osas olevatele piltidele ka pilku peale visata 😉

// DEUTSCH //



ÖSTERREICH UND SILVESTER

Das Ende des Jahres 2018 verbrachte ich mit meiner Gastfamilie in Österreich, Dornbirn. Wir sind dahin zum Skifahren gefahren. Dabei waren auch die Freundinnen von den Gastbrüder, der Gastgrossvater und ein Freund meiner Gastbrüder Matthias. Ihn haben sie schon vor sehr lange Zeit kennengelernt. In Österreich waren wir genau 7 Tage, von 29.Dezember bis 4.Januar. Das Wetter war ziemlich gut, manchmal hat es geregnet und war wolkig, aber auf dem Berg gab es viel Schnee. Wir haben die Hotelzimmer im Hotel Four Points by Sheraton – Panoramahaus Dornbirn gebucht.

Am ersten Tag sind wir dahin ca. 8 Stunden mit dem Auto gefahren. Als wir angekommen sind, konnten wir unsere Zimmer noch nicht bekommen, also sind wir zu einem Einkaufszentrum essen gegangen. Wir haben uns für ein chinesisches Restaurant entschieden. Als wir fertig damit waren, sind wir zurück ins Hotel gegangen, unsere Zimmer bekommen und haben uns da eingelebt. Am Abend haben wir uns die Stadt angeguckt und in einem italiensichen Restaurant gegessen. Weil das Essen und der Service mega gut waren, haben wir uns einen Tisch für Silvester reserviert.



Am Morgen des zweiten Tages sind wir schon ziemlich früh aufgestanden, weil wir so früh wie möglich schon auf den Pisten sein wollten. Der Weg dahin war ziemlich lang, deswegen fuhren wir mit dem Auto dahin. Leider konnten wir nicht direkt auf die Piste gehen, weil wir noch die Tickets kaufen mussten und ich mir die Ski und die Skischuhe leihen musste. Alle anderen haben ihre Sachen schon von Zuhause mitgebracht. Ich habe noch meine Mutter in Estland gefragt, ob sie meinen Skihelm nachschicken könnte, weil es besser ist meinen eigenen Helm zu benutzen, als den, den viele andere Leute schon benutzt haben. Leider ist er nicht rechtzeitig angekommen, deswegen musste ich mir einen leihen. Den ganzen zweiten Tag sind wir skigefahren. Ich habe es soo sehr vermisst... Ein Mal im Jahr Skifahren ist auf jeden Fall für mich zu wenig. Am gleichen Tag haben wir alle zusammen noch den Spabereich in unserem Hotel besucht und danach sind wir in das Restaurant Rotes Haus zusammen essen gegangen. Das ist ein sehr typisches deutsches Restaurant. Das Essen war sehr sehr lecker!

Am dritten Tag, an dem auch Silvester gefeiert worde, haben wir uns entschieden wegen des Sturms und des zu starken Winds nicht Skifahren zu gehen. Statt dessen sind wir mit dem Auto zu den Skipisten gefahren, die normaleweise nicht so viel benutzt werden. Dass ist nur, wenn es nicht genug Schnee gibt. Weil wir nicht skifahren konnten, sind wir durch dem Wald gewandert. Weil sehr viele von uns sehr müde waren, haben wir es zum unseren Zielpunkt nicht geschafft. Und wegen der grossen Steigung des Bergs war es auch für mich ziemlich anstrengend. Aber weil es der letzte Tag des Jahres war, wollte ich nicht aufgeben und bin trotzdem mitgegangen. Am Abend haben wir wieder bei diesem italiensichen Restaurant gegessen, wo wir vor ein paar Tagen einen Tisch reserviert haben. Nach dem Essen sind wir zurück nach unserem Hotel gefahren und ich habe mit meinen Eltern telefoniert. Wir haben uns Gutes Neues Jahr gewünscht usw.. Weil die Zeit in Estland eine Stunde vor unserer ist, hatten sie schon 2019.
15 Minuten vor dem neuen Jahr in Österreich, sind wir mit dem Aufzug auf die letzte Etage gefahren, wo dann eine Silvesterparty stattgefunden hat. Es gab von oben auf die Stadt einen megaschönen Ausblick. Um Mitternacht haben wir alle draussen gestanden, uns umarmt, alles Gute zueinander gewünscht und das Feuerwerk genossen. Es war alles sehr herzwärmend :)




Das Jahr 2019 wollten wir gesund und sportlich anfangen und deswegen sind wir auch ziemlich früh skifahren gefahren. Dieses Mal waren wir nicht auf den gleichen Pisten, aber ein bisschen weiter weg. Ich glaube der Weg dahin hat 30 Minuten länger gedauert. Nach dem Skifahren war ich aber auch soo müde, dass ich den ganzen restlichen Tag nur geschlafen habe.

Am fünften Tag haben wir probiert, nochmal durch dem gleichen Weg in der Wald zu wandern, den wir schonmal gewandert sind. Dieses Mal aber haben wir unser Ziel erreicht. Ausser ich, waren noch mein Gastvater, Matthias, ein Gastbruder und seine Freundin dabei. Unser Ziel war eine Skihütte, in der wir auch ein bisschen gegessen und getrunken haben. Der Weg dahin war ziemlich anstrengend und lang, aber die ganze Erfahrung und schöne Natur war es wert. Abends waren wir  wieder im Roten Haus essen

Am vorletzten Tag gab es die letzte Möglichkeit skizufahren und das haben wir auch gemacht. An diesem Tag hat mein Gastbruder Philipp auch seinen Handschuh irgendwo auf der Piste verloren. Danach haben wir auch sehr lange gesucht :D Als wir am Abend zurück im Hotel waren, konnten wir noch das letzte Mal den Spabereich und die Sauna besuchen. Danach haben wir in einem chinesichen Restaurant ausserhalb unserer Stadt gegessen.

Und so schnell war unser Urlaub vorbei und es war Zeit zurück nach Aachen zu fahren. Die Rückfahrt ging schneller vorbei als die Hinfahrt. Als wir dann endlich zuhause angekommen waren, habe ich meine Sachen direkt ausgepackt. Ich bin sehr froh, dass wir diesem Urlaub gemacht haben. Vielen vielen Dank an meine Gastfamilie!! :))




MAASTRICHT

Am 21. Januar bin ich mit meiner Gastmutter nach Maastricht, in die Niederlande, gefahren. Dieses Mal wollten wir einfach chillig Zeit verbringen und diese Stadt ist dafür sehr geeignet. Ich war auch noch nie in Maastricht, also für mich war es sehr interessant da zu sein. Gefrühstückt haben wir auch nicht Zuhause, weil wir gedacht haben, dass es in Maastricht vielleicht interessanter sein könnte. Wir haben ein ähnliches Frühstück wie das deutsche Frühstück gegessen, sind in der Stadt spazieren gegangen, ein bisschen eingekauft usw.. Ich habe neue rote Winterschuhe gekauft. Leider konnte ich diese hier in Deutschland fast kein Mal tragen, denn nach dem ich diese gekauft habe, ist das Wetter sehr schnell sehr warm geworden. Am Mittag waren wir vom Spazieren schon ziemlich müde, deswegen haben wir uns in einen Restaurent hingesetzt – haben Kaffee getrunken und niederländische Snacks gegessen, z.B. Käsewürfeln und Bitterballen mit Senf und anderen Saucen. Danach waren wir so satt, dass ich nichts mehr essen konnte.
Ich finde Maastricht sehr schön und ich möchte die Stadt gerne nochmal besuchen. Vielleich dann im Sommer. 



KÖLN

Mitte Februar habe ich mich mit einer anderen estnischen Austauschschülerin Lisethe in Köln getroffen. Für das Treffen haben wir genau diese Stadt ausgewählt, weil es für uns beide gleich weit ist, und Lisethe war auch noch nie da. Ich bin circa um 9 Uhr mit dem Zug von Aachen nach Köln gefahren. Als ich dann da angekommen war, habe ich mich sehr gefreut. Es war so schön, nach 6 Monaten eine andere Este zu sehen. Aber wieder estnisch zu sprechen, war am Anfang nicht so einfach wie ich gedacht habe. Nachdem wir den ganzen Tag estnisch gesprochen haben, sind mir fast alle Wörter wieder langsam eingefallen, aber ganz fliessend war meine Sprache auch nicht. Wir haben mit Lisethe den Kölner Dom, viele andere Kirchen und Sehenswürdigkeiten besucht, haben eingekauft und einfach das Wetter am Rhein genossen. Wie immer, wenn wir zusammen sind, haben wir bei McDonalds gegessen. Wenn ich zurück in Estland bin, muss ich wirklich mehr darauf achten, was ich esse. Sonst wird es ausser Kontrolle geraten. Wir haben den ganzen Tag in Köln verbracht und sind dann um ca. 19.00 Uhr zurück zu unseren Städten mit den Zügen gefahren. 


//

Kui küsimusi tekib, siis võib julgelt kommentaaridesse jätta 😊 // Hier unten könnt ihr Kommentare schreiben oder Fragen stellen 😊


Tschüss! // Bye!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar